Az egyik neves közvélemény kutató cég, amely a Nézőpont Intézettel szoros kapcsolatban van, az L. Media Zrt felkérésére 2014.március 24-29 közötti időszakban 1000 fő személyes megkérdezésével mérte meg a JESZ Parlamentbe kerülésének az esélyeit, a párt népszerűségét - írta az Új Ász napilap. A megkérdezettek megyei, nemi és korösszetétel, iskolai végzettség illetve önmeghatározáson nyugvó életforma alapján mutatják, a kutatás célcsoportját, a 18 év feletti lakosság véleményét. 
jesz plakat2
A közvélemény- kutatásés elemzés alapján a JESZ és a Szociáldemokraták komoly meglepetést okozhatnak április 6.-án. A kutatás alapján a JESZ népszerűsége a 18-32 évesek között több mint 5%. A JESZ  az érettségizetek körében rivalizál a Jobbikkal és a Fidesz-ből kiábrándultak körében is népszerű. A kutatások alapján az érettségizet választók 5%-a, és a felsőfokú végzettségel rendelkezők 5% – a szimpatizál a JESZ-el. A kutatások alapján és időszakában a megkédezettek 4%-a adná a szavazatát a JESZ-re, azaz az MDF utódja már igen igen közel jár ahhoz, hogy bekerüljön a Parlamentbe. A JESZ abban az esetben tud képviselőket küldeni az országházba, ha a választásokon nem lesz nagyobb a részvételi arány, mint 52 % és képes a saját tartalékait mozgosítani, valamint a bizonytalanok szimpátiáját is elnyeri, hisz a megkérdezettek 16%-a még mindig nem tudja kire szavazzon. Az új illetve a Parlamenten kivűli pártok közül a JESZ ismertsége a legnagyobb, pontosan 30%-os.  A kutatás alapján kijelenthető, hogy amennyiben a JESZ képes az MDF utódpártjaként az antalli örökség képviseletében politizálni, ezt a tevékenységet megismertetni a választókkal, többek között a Fidesszel szemben, akkor hitelességi szempontból megkerülhetetlen lesz. A JESZ a kutatás alapján alternatíva lehet az FKGP választói között is, hisz a kisgazdák 56 egyéni választási körzetben nem tudtak jelőltet indítani, míg a JESZ mindenhol ott van. Ráadásul a JESZ képviselő jelőltjei között ott van Atyánszki György, aki korábban az FKGP országgylési képviselője volt és a gazdasági bizottságban is ténykedett.  Így összességében kijelenthető, hogy az FKGP közvetve és akaratlanul is a JESZ javára kampányol. A JESZ az MDF egykori, újjászervezett és öntudatára ébresztett konzervatív táborának egy részére, a kisgazda tábor egykori szavazóbázisára, a kormánypártok kiábrándult szavazóira és az egyetemista, főiskolás fiatalokra is számíthat. Mindazokra, akik a FIDESZ alternatíváját nem a baloldalon, de nem is a radikális jobboldalon ( JOBBIK ) keresik. Ugyanakkor elképzelhető, hogy az inkább baloldali térségekben, rétegekben ( Budapest, nagyvárosok ) is kimagasló eredményt ér el a párt, mint egy minőségi ” vállalhatóan” konzervatív erő. A JESZ az új pártok közűl, az ismertebbek között van, egyúttal pedig a rendszerváltás óta kiépített társadalmi bázisának újjáélesztésére képes.
hírdetés
hírdetés