Picit fura az ügyészség viselkedése a Hableány katasztrófa ügyében elsőre, de várható volt, hogy addig nem nyugszanak, amíg az ukrán kapitány Jurij.Cs, dutyiba nem kerül. Ehhez pedig a Kúria segítségét kérték, s meg is kapták. Így a Viking Sygn kapitánya újabb bűnüggyel lett meggyanúsítva és újra kérik az előzetes letartóztatását. Az pedig tökös bíró legyen a talpán, aki ezek után sem rendeli el Jurij Cs. előzetesét, hisz a Kúria kimondta: az óvadék elrendelése a kapitány ügyében nem volt szabályos.

Picit fura az ügyészség viselkedése a Hableány katasztrófa ügyében elsőre, de várható volt, hogy addig nem nyugszanak, amíg az ukrán kapitány Jurij.Cs, dutyiba nem kerül. Ehhez pedig a Kúria segítségét kérték, s meg is kapták. Így a Viking Sygn kapitánya újabb bűnüggyel lett meggyanúsítva és újra kérik az előzetes letartóztatását. Az pedig tökös bíró legyen a talpán, aki ezek után sem rendeli el Jurij Cs. előzetesét, hisz a Kúria kimondta: az óvadék elrendelése a kapitány ügyében nem volt szabályos.

 

Bár a Kúria kimondta, hogy a Viking Sigyn ukrán kapitánya óvadék ellenében sem szabadulhatott volna, bár ennek semmi következménye nem lehet visszamenőleg, most gyorsan újabb gyanúsítással élt a vádhatóság és őrizetbe is vették Jurij Cs. kapitányt. Most segítségnyújtás elmulasztásával gyanúsították meg, amiért akár 1-5 évig tartó börtönbüntetést is kaphat.

Azonban kérdés, hogy ez a gyanú vagy majd vád mennyire állja meg a helyét ? A kapitány ugyanis semmit nem észlelt abból, hogy letarolta a Hableányt, amelyen 35 ember volt. Azaz észre sem vette, s amit nem vesz észre azért vajon, hogy vonják felelősségre?

Ráadásul Jurij Cs. a mögötte lévő szintén Viking hajótól az Ingytől kérdezte, hogy látnak-e valamit, nos nem láttak. Persze az utasok jajveszékeltek, kiabáltak a Sigyn fedélzetén, hogy ember a vízben. S valljuk be ezek után Jurij Cs.kapitány tovább ment kikötni, pár kilométerrel odébb. Kérdés ez cserbenhagyás-e? Főleg úgy, hogy a kikötés után mentőhajót küldött vissza a helyszínre ? Sőt a Viking Sigyn legénysége három embert kiemelt a Dunából !!!! Volt, aki élt s volt, aki sajnos már nem.

Rögtön adódik is a kérdés, hogy ha az ukrán kapitány gyanúsított segítségnyújtás elmulasztása miatt, akkor a mögötte haladó Ingy kapitány miért nem gyanúsított ?

Arról nem is beszélve, hogy ezzel az újabb üggyel már szinte aznap meg lehetett volna gyanúsítani, hisz minden adat, információ, vallomás már meg volt ? A rendőrség mire várt ? Az ügyészség , amely felügyeli a nyomozást mire várt ? Azt pedig csak halkan jelezzük , hogy ezek nem új információk, így nehéz lesz arra hivatkozni, hogy a nyomozás dinamikája olyan , hogy új infók kerültek a nyomozók birtokába, és ez új fejlemény, hisz ezek adottak voltak már rögtön a tragédia napján, és ezeket mind le is foglalták.

Tény kérdése az is, hogy az ukrán kapitány próbálta értesíteni a többi hajót de igazából senki nem értette mit is mond, mert az ukránon kívül bizony se angolul, se németül nem tud szegény pára. Úgy tudjuk ezt a bejelentést próbálják megfejteni a szakértők, hogy mit is akart mondani.

Az ukrán kapitány veszte azonban főnökének tett vallomása, amiben annyit elismert, hogy bár semmit nem látott, nem hallott, a hajója koppant egyet. A másik nagy baja, hogy kikapcsolta a vészjelző berendezés hangjelzését, amely feltehetőleg visított volna az ütközés elött és talán elkerülhető lett volna a dunai tragédia.

Nem nem mentegetjük a kapitányt, hisz tény kérdése 28 ember meghalt. Tény, hogy az ő hajója küldte hullámsírba a Hableányt és az azon lévőket.

Tény kérdése az is, hogy  az ukrán kapitány előzeteséről döntő bíró nincs könnyű helyzetben. Egyrészt nagy az ügyészség nyomása. Ráadásul a Kúria kimondta, hogy Jurij Cs. óvadék ellenében sem szabadulhatott volna korábban, mert nem álltak fenn a törvényi feltételek, mert az óvadék nem a szökés elrejtőzés visszatartására szolgál, ami minket picit meglepett, és még feltehetőleg sok százezer magyart. Az óvadék tehát arra van, hogy tartsuk be a lakhelyelhagyási tilalom adta szabályokat, bár szerintünk ebben az is benne van, hogy ne szökjön el az illető. Például Gyárfás Tamás FINA alelnök 200 milliónyi óvadékot fizetett, miután a médiamogul Fenyő János megölésére ő adott ukázt. Persze ő már a pénzét is visszakapta, hiába vádlott és szabadon utazgathat a világban. Egy bérgyilkossági ügy vádlottjaként.

Nos nekünk ez az ügyészségi herce-hurca bizony fura. Már már vajaz a Czeglédy-féle sztorival, annyira erőltetik, annyira megakarnak felelni a politikai nagyjainknak, ami nem jó, hisz az emberekben felmerül a kérdés: egy büntetőügyet így erőltetni akár azt a látszatot is keltheti, hogy igenis az igazságszolgáltatás befolyásolható, ha a felső érdekek ezt akarják. Ez pedig nem túl rózsás.

Mint ismeretes a Budapesti Rendőr-főkapitányság a május 29-ei dunai hajóbaleset miatt vízi közlekedés – halálos tömegszerencsétlenséget okozó – gondatlan veszélyeztetése miatt folytat nyomozást, és a szállodahajó ukrán állampolgárságú kapitányát gyanúsítottként hallgatták ki.

Május 29-én a Hableány sétahajó a Margit híd közelében összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval és elsüllyedt. A Hableányon 33 koreai turista, valamint a kéttagú magyar személyzet utazott, és csak hét embert sikerült kimenteni közülük.

hírdetés
hírdetés