Tagadja, hogy szabályt szegett volna a szállodahajó kapitánya, akit a szerdai dunai hajóbalesettel összefüggésben gyanúsítottként hallgattak ki a nyomozók és vettek őrizetbe. A kapitány előzetes letartóztatásának a feltételei pedig nem állnak fenn, hisz még a szökésétől sem lehet tartani, hisz a dunai tragédia után sem tűnt el, hanem együttműködött a rendőrökkel. Ráadásul a kiszabható büntetési tétel sem indokolja, hogy a 64 éves férfi a legsúlyosabb kényszerintézkedésbe kerüljön.

Tagadja, hogy szabályt szegett volna a szállodahajó kapitánya, akit a szerdai dunai hajóbalesettel összefüggésben gyanúsítottként hallgattak ki a nyomozók és vettek őrizetbe. A kapitány előzetes letartóztatásának a feltételei pedig nem állnak fenn, hisz még a szökésétől sem lehet tartani, hisz a dunai tragédia után sem tűnt el, hanem együttműködött a rendőrökkel. Ráadásul a kiszabható büntetési tétel sem indokolja, hogy a 64 éves férfi a legsúlyosabb kényszerintézkedésbe kerüljön.

 

A szállodahajó 64 éves ukrán állampolgárságú kapitányát – kihallgatása után – őrizetbe vették és előterjesztést tettek az előzetes letartóztatására, aminek a feltételei nem nagyon vannak meg. egyrészt a kiszabható büntetési tétel nem indokolja a legsúlyosabb kényszerintézkedést. A tanúkat sem tudja befolyásolni a kapitány, hisz a rendőrség már mindenkit kihallgatott és a Viking hajó már el is hagyta Magyarországot az utasokkal, személyzettel. Harmadrészt pedig még igazságügyi szakértői vélemény sincs, ami egyértelműen kimondta volna ki a felelős a tragédiáért.

Ne feledjük még M.Ricsikét sem gyanúsították meg addig a rendőrök, amíg nem volt szakértői vélemény a Dózsa György úti halálos luxus Mercis ámokfutása miatt, ahol két ember meghalt, többen megsérültek. Hiába nem volt jogsija, hiába száguldozott, hiába kokainozott ő megúszta a gyanúsítást, sőt utána az előzetest is.

Persze vannak egyenlők és egyenlőbbek. S nem védjük az idős kapitányt.

A férfi ügyvédjei nevében M. Tóth Balázs azt közölte: megerősítik, hogy védencüket csütörtökön őrizetbe vették a rendőrök a tragikus hajóbalesettel összefüggésben. Védencük a gyanúsítással szemben panasszal élt, tagadja, hogy szabályt szegett volna vagy bűncselekményt követett volna el.

 

Az ügyvéd közleményében úgy értékelt, a nyomozóhatóság részéről a gyanúsítás “idő előtti, jelenleg nem több egy elméletnél, az alapos gyanúhoz szükséges bizonyosság nem áll rendelkezésre a ténybeli információk alapján”.

Ilyen, az alapos gyanút megalapozó megállapítás akkor tehető, ha már megvannak a szakértői vélemények; most viszont a szakértők kirendelése még csak folyamatban van – jegyezte meg.

Védencük 44 éve hajóvezető, a “Duna egyik legtapasztaltabb hajóvezetője”, balesetet soha nem okozott – írta.

A Vikinga kapitányát megrendítette a baleset következménye, sajnálja, hogy a baleset elkerülésére nem volt módja, az áldozatok hozzátartozóinak részvétét fejezi ki – olvasható az ügyvédi közleményben

Az ügyet tovább bonyolítja, hogy a hajós rádiózás során nem merült fel, hogy életveszélyben lenne bárki, vagy, hogy a Hableány utasain segíteni kell azonnal, ami elgondolkodtató. Ráadásul állítólag a hajók vészjelző rendszere sem jelezte a kapitányoknak, hogy vészhelyzet van, ami szintén több kérdést és mások felelősségét is felveti. arról pedig nem beszélve, hogy miért telt el a Hableány elsüllyedése és a riasztás között 10 perc ? Az is érdekes felvetése a dél-koreai sajtónak, hogy miért nem kaptak a turisták mentőmellényt? Nem beszélve arról, hogy a baleseti, vészhelyzeti oktatás is elmaradt a Hableányon, ami lehet még jó pár életet megmenthetett volna.

hírdetés
hírdetés