Újabb fordulat a Hableány tragédia ügyében. Nemcsak a Vking Sigyn kapitánya, hanem a mögötte érkező másik Viking hajó is simán elfelejtette a vízbe került embereket menteni. Ráadásul úgy tűnik, hogy a magyar sétahajó kapitánya az utolsó pillanatban megpróbálta elkerülni a végzetes ütközést. Az ügyben úgy tudjuk így újabb gyanúsítottak lehetnek.

Újabb fordulat a Hableány tragédia ügyében. Nemcsak a Vking Sigyn kapitánya, hanem a mögötte érkező másik Viking hajó is simán elfelejtette a vízbe került embereket menteni. Ráadásul úgy tűnik, hogy a magyar sétahajó kapitánya az utolsó pillanatban megpróbálta elkerülni a végzetes ütközést. Az ügyben úgy tudjuk így újabb gyanúsítottak lehetnek.

 

A végzetes ütközés pillanatában még menekülni akarhatott a Hableány kapitánya a katasztrófa elől, állítólag erre jutottak a roncs szemléje után a szakértők . A Viking Sigyn a Hableány tatjának bal oldalához ütközve maga alá gyűrte a sétahajót, majd a víz alatt hosszanti és keresztirányban is megpörgette a Hableányt.

Az ütközés erejét – és a Hableány reménytelen helyzetét – jellemzi, hogy az ezertonnás Sigyn, 13-14 kilométer/órás sebességgel nekiütközve a negyventonnás Hableánynak, végigroncsolta a sétahajó bal oldalát a tattól a kormányállásig, hatvan centiméteres, félkör alakú mélyedést vájva a félméterenként merevítőoszlopokkal megerősített, öt centiméter vastagságú acéllemezből épült hajótestbe.

Kiderült az is, hogy a Viking Sigyn mögött jött a cég másik böszme hajója a Viking Ingvi is, amely nem állt meg és később sem küldött vissza a baleset helyszínére matrózokat. Azonban mint kiderült a Viking Sigyn ukrán kapitánya ezt megtette, ami szintén új info. Így segítségnyújtás elmulasztása miatt aligha lehet őt felelőségre vonni, mert megpróbált segíteni a bűnbaknak előre kikiáltott hajós.

Az egyik sértetti képviselő szerint azonban a Viking Sigyn mivel a gázolás után a tragédia helyszínétől csak 800 méterrel távolabb állt meg az újpesti rakpart egyik kikötőpontonjához horgonyozva, s ekkor küldtek vissza a Margit hídhoz egy motoros gumicsónakban két matrózt, hogy tájékozódjanak, valóban ütköztek-e valamivel, ahogy azt az utasok egyébként jelezték a kapitánynak, így szerinte megáll a cserbenhagyás.

Ha kiváló manőverezőképességű és hajtómotoronként 2000 lóerős Sigyn azonnal megáll és vízre bocsátja mentőcsónakjait, úgy több ember életét is megmenthették volna. Sőt úgy gondolom, vizsgálnia kell a nyomozó hatóságnak, hogy a Sigyn mögött egy percen belül a tragédia helyszínére érkező Viking Ingvi személyzete miért nem mentette a vízbe esetteket, miért hajózott át megállás nélkül a roncs felett. A Sigyn mögött érkező testvérhajó az Ingvi személyzetének is felelőssége lehet a történtek miatt – mondta Sógor Zsolt ügyvéd.

hírdetés
hírdetés