A Hableányt ledaráló Viking Sigyn ukrán kapitánya kapcsolhatta ki a fedélzeten a vészhangjelző berendezést a luxushajón, így a radarok hiába jelezték, hogy vészhelyzet van. A fedélzeten érdekes módon csak a kapitány tartózkodott, aki se angolul se németül nem beszél jól, így a Dunán lévő többi hajó rádióadásait sem értette, akik a balesetet szinte azonnal jelezték:  emberek vannak a vízben. Az is érdekes , hogy a Viking halálhajó biztonsági kamerái nem működtek, mert valaki elfelejtette az elöző nap felvételeit lementeni.   A kapitány minimum 6 évet kaphat, ha bűnösnek találják.

A Hableányt ledaráló Viking Sigyn ukrán kapitánya kapcsolhatta ki a fedélzeten a vészhangjelző berendezést a luxushajón, így a radarok hiába jelezték, hogy vészhelyzet van. A fedélzeten érdekes módon csak a kapitány tartózkodott, aki se angolul se németül nem beszél jól, így a Dunán lévő többi hajó rádióadásait sem értette, akik a balesetet szinte azonnal jelezték:  emberek vannak a vízben. Az is érdekes , hogy a Viking halálhajó biztonsági kamerái nem működtek, mert valaki elfelejtette az elöző nap felvételeit lementeni.   A kapitány minimum 6 évet kaphat, ha bűnösnek találják.

 

A  Viking Sigyn szállodahajó feketedoboza mindent rögzített, ami a 28 halálos áldozatot követelő tömegkatasztrófa pillanataiban történt. Így egyértelmű, hogy a kapitány a hídon egyedül volt. A vészjelző berendezés hangjelzője pedig ki volt kapcsolva. Feltehetőleg az ukrán hajós kapcsolta ki. Az nem egyértelmű, hogy miért nem vette észre, a radarokon a vészjelzést, ami mutatta, jelezte, hogy a Hableányhoz vészesen közel került.

 

A feketedoboz rögzítette azt a borzalmas kiabálást az utasok részéről, hogy egy hajónak ütköztek. Egy másik utas pedig kétségbeesetten kiabál, és Istenhez fohászkodik. Egy amerikai turista pedig felvette az  egész tragédiát.

 

A hangfelvételből kiderült , hogy egy a kapitány egyedül volt a hídon. Az utasok jajveszékelésére azonban kijön a kapitányi helységből.

 

Másfél perccel erre pedig magyarul és németül is elhangzik a többi hajó rádióforgalmazásából, hogy  ember a vízben a Margit –hídnál.

 

A kapitány úgy tudjuk azonnal megállt, a hajó 30 méteren belül teljesen megtud állni, de senki nem látott semmit. Sőt a mögötte lévő másik Viking hajóval is beszél, akik szintén azt mondják neki nincs semmi, nem látnak semmit. Az ukrán kapitány így tovább megy és mentőcsónakot enged le, hogy körbenézzenek a matrózok történt-e valami. Történt, egy túlélőt ők mentettek ki.

 

Az továbbra is rejtély, hogy az ügyben miért csak a kapitány a gyanúsított. Az első tiszt és a többiek miért nem ? Az is fura, hogy a kapitány miért egyedül volt csak a hídon ? Főleg, hogy se angolul, se németül nem beszél.

 

Az már most biztos, hogy a szándékosság és a cserbenhagyás nem fog megállni a bíróságon, hisz a kapitány próbált segíteni miután felfogta, hogy nagy a baj.

Az is érdekes jogi kérdés lesz, hogy a hajót üzemeltető cég miképp alkalmazhat olyan kapitányt, aki az ukránon és oroszul kívül más nyelvet nem beszél ? Holott minden más hajóval való kommunikáció fontos.

Az áldozatok egyik jogi képviselője Sógor Zsolt szerint a hajót üzemeltető cég felelősségét is vizsgálni kell és valóban úgy tűnik a gyanúsítottak padja rövid.

A kérdés jogos a válaszom pedig az, hogy valóban a hajó többi személyzetének a felelősségét is vizsgálnia kell a rendőrségnek. Szerintem is lehetne több gyanúsított az eddigi részleteket ismerve. Szerény álláspontom szerint bár büntetőjogilga nem lehet, de polgárjogilag a hajót üzemeltető cég felelőssége is fenn áll. Bízom benne a cég is belátja és nem kíván bróság elött magyarázatot adni, hanem kártalanítja és gy részben enyhít az áldozatok családjának fájdalmán, terhein-mondta Sógor Zsolt ügyvéd az Esti Újságnak.

hírdetés
hírdetés