Feladatok hada, összefolyt napok, leragadó szemek. A reggelek pedig közelebb vannak egy flúgos futamhoz, mint a készülődéshez. Azt mondják, amilyen az ébredés utáni első órád, olyan lesz az egész napod is. Tudom, ez most nem lehet valami vigasztaló, de ha nem szeretnéd többet azt érezni, hogy csak átrohansz a napjaidon, akkor ideje egy picit lassítani.

Feladatok hada, összefolyt napok, leragadó szemek. A reggelek pedig közelebb vannak egy flúgos futamhoz, mint a készülődéshez. Azt mondják, amilyen az ébredés utáni első órád, olyan lesz az egész napod is. Tudom, ez most nem lehet valami vigasztaló, de ha nem szeretnéd többet azt érezni, hogy csak átrohansz a napjaidon, akkor ideje egy picit lassítani.

 

Az alábbi tippek, most segítenek kicsit kiszállni a mókuskerékből.

 

Nem tehetek róla!

Reggel legalább háromszor nyomtad be a szundit? Kimarad a reggeli, mert csak egy kávéra van időd? Azt gondolhatod, hogy nem te tehetsz róla, azonban kizárólag te gazdálkodhatsz az időddel!

 

Manapság számos munkahely támogatja a rugalmas munkaidőt, amelyeknél a korai kezdés helyett egy törzsidőhöz kell alkalmazkodnunk. Szóval nincs kifogás! Ebbe belefér a reggeli rutin is! Ha kötött kezdésű munkaidőd van, akkor sincs gond, kicsit korábban kell kelni, ehhez pedig korábban feküdni.

 

Meg is született az ideális reggeli rutin a korán fekvésnek köszönhetően. “Jó, de mit jelent az, hogy korán?” Kérdezheted. A koránt értsük relatívan, annyira, amennyire szükséged van.

 

Kutatásokkal bizonyították, hogy az ember bármilyen időbeosztáshoz alkalmazkodik, ha az állandó. Így a cselekvésből hamar szokás válhat, pontosan 21 nap alatt.

 

Kezdd jól a reggelt!

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, ugyanakkor célja még a lassítás is. Az étkezés nyugodt, stressztől mentes környezetet biztosít. A megfelelő tápértékű ételek pedig üzemanyagként szolgálnak a fizikai és mentális terhelésekkel szemben.

 

Technológiai detoxot!

Ha felkelsz, az első a telefon? Te is a készüléked nyomkodod egész reggel, ahelyett, hogy a családoddal töltenéd azt a kis időt? Fontos intenzív jelenlétük, de szabjunk határokat! Az ébredező elmének nincs szüksége az ingerekre. Tűzz ki célokat azzal kapcsolatban, hogy nem nézed meg idő előtt telefonod képernyőjét!

 

Test-lelki charging

Vannak, akik imádják a reggeli futást vagy jógát, míg mások az ágyból sem bírnak kimászni. A reggeli testmozgás vagy relaxáció nagyon fontos, és ha nem megy, akkor igyekezzünk lassan bevezetni.

 

Építs be egy 10 perces csendes időszakot, amikor is kényelmesen leülsz valahová és csukott szemmel, befelé figyelsz. Megvizsgálhatod a cikázó gondolatokat, és kiűzheted a feleslegeseket. Ezzel a mini mindfulness meditációs technikával gyakorolhatjuk a jelenben maradást, amivel akár még hozzáállást is választhatunk a napra; mint a türelmet, a proaktivitást. Hosszú távon nemcsak az elmére van jótékony hatással, de teljesen megszűnhet a stressz is.

 

Beváltak a tippek? Akkor olvasgass tovább a témában! A DreamJo.bs egyensúlytámogató blogcikkeiben még több hasznos tanácsra lelhetsz!

hírdetés
hírdetés