Újabb fordulat a veronai magyar busztragédia ügyében. Az olasz bíróság ugyanis tanúként akarja egyelőre meghallgatni a Pizolit Busztársaság vezetőjét, tulajdonosát. Az ügy érdekessége, hogy az olasz hatóságok úgy tudták a magyar buszos cég vezetője ellen Magyarországon van folyamatban eljárás, de nincs.

Újabb fordulat a veronai magyar busztragédia ügyében. Az olasz bíróság ugyanis tanúként akarja egyelőre meghallgatni a Pizolit Busztársaság vezetőjét, tulajdonosát. Az ügy érdekessége, hogy az olasz hatóságok úgy tudták a magyar buszos cég vezetője ellen Magyarországon van folyamatban eljárás, de nincs.

 

Beidézhetik az olasz bíróságra a veronai tragédiában érintett magyar busztársaság, a Pizolit Kft. vezetőjét is. Az olasz vádhatóság eddig úgy tudta, hogy Magyarországon már indult ellene eljárás a tragédia kapcsán, de mivel ez nincs így, szükségesnek látják a meghallgatását. Ennek pedig a bíró helyt adott.

 

A busztársaság vezetője mellett a biztosító magyar és olasz kirendeltségének vezetőit is beidézhetik, valamint a legnagyobb olasz autópálya-szervezet és a pálya karbantartóit is. Az áldozatok hozzátartozói szerint az ügyész ezzel beismerte, hogy hibázott.

 

A veronai bíróságon tavaly október 31-én indult per, aminek fővádlottja V. János. Mellette még öt autópálya-tervezőt és kivitelező mérnököt vádolnak a tragédia kapcsán.

Mint ismeretes a Pizolit buszában pót üzemanyag tartályok voltak, amire hivatalosan engedély nem volt és ezek is hozzájárulhattak ahhoz, hogy a busz másodpercek alatt égjen porrá. Azt sem vizsgálta eddig senki, hogy ki vizsgázatta ezen halálbuszt, hisz annak a vizsgáztató biztosnak a felelőssége is adott, hisz a pót üzemanyagtartályokat észre kellett volna vennie. Mint ahogy azt is, hogy a buszban több ülés van az előírtnál.

Azaz a buszt vizsgáztató állomás teljes személyzetének a vádlottak padján lenne a helye, nemcsak a sofőrnek. Azonban a cég vezetői sem gyanúsítottak és vádlottak, holott a beteg sofőr alkalmazásáról ők döntöttek. Akárcsak arról, hogy a busz hol vizsgázzon. Nem beszélve azon fontos tényről, hogy vajon a halálos tartályokat ki tetette be a buszba ? Mert ezt utasításra építette be valaki. S jön az újabb lehetséges gyanúsított kör, a busz szerviz, ahol ezen tartályokat beépítették. Itt ugye van szerelő, és műhelyvezető is. Kíváncsiak lennénk, hogy mit mondanak.

Sajnos azonban itt a magyar nyomozóhatóság nem tart. Ők még csak a háziorvosnál tartanak.

hírdetés
hírdetés