Egy kezdő sportoló többféle kihívás előtt áll. Először is meg kell találnia a számára legmegfelelőbb sportágat. Ezt követően meg kell találnia azt az edzőtermet vagy sportcsapatot, ahol szívesen végezné az adott tevékenységet. Ezután ki kell választania a megfelelő sportöltözetet.

Egy kezdő sportoló többféle kihívás előtt áll. Először is meg kell találnia a számára legmegfelelőbb sportágat. Ezt követően meg kell találnia azt az edzőtermet vagy sportcsapatot, ahol szívesen végezné az adott tevékenységet. Ezután ki kell választania a megfelelő sportöltözetet.

 

Ezek a kérdések elbizonytalaníthatják a kezdőket, ami elveheti a kedvet a mozgástól. Pedig mind tudjuk, hogy a sport mennyire fontos szerepet tölt be az egészségünk megőrzésében, állóképességünk fejlesztésében.

Ha szeretnél elkezdeni sportolni, de jól jönne egy kis útmutató, segítünk, mire kell figyelned!

Figyelj a ruházatra!

Bár a sporthoz értelemszerűen nem a legcsinosabb ruháinkra lesz szükség, mégis muszáj figyelmet fordítani erre, hiszen egy rosszul megválasztott öltözék nem csak kényelmetlen, de veszélyes is lehet.

A kezdők gyakran beleesnek abba a hibába, hogy rengeteg pénzt költenek drága sportfelszerelésre, majd rövid időn belül rádöbbennek arra, hogy nem is szívesen végeznék azt a sportot. Kezdőként a legfontosabb szabály: válassz minőségi, de nem túl drága darabokat!

Amire mindenképpen figyeljünk, az a póló anyaga. Lehetőleg pamutból készüljön, hiszen sajnos a műszálas pólóban egyáltalán nem tud lélegezni a bőr, ez pedig izzadáshoz, viszketéshez, kiütésekhez vezethet.

Ha igazán egyedi arc vagy, és edzés közben is szeretnéd megmutatni az egyéniségedet, akkor válassz személyre szabott, feliratos pólót! A Los Polos Pólóműhely kínálatában a foci, az úszás, a kerékpározás, a kajakozás szerelmesei is megtalálhatják a hozzájuk legjobban passzoló pólót. Így még élvezetesebb lehet az edzés!

A táplálkozás fontossága

Ha valaki súlyvesztés céljából kezd bele a testedzésbe, akkor beleeshet abba a hibába, hogy az étkezési szokásait drasztikusan megváltoztatja. A mozgás viszont nem jelenti azt, hogy csak salátát szabad fogyasztani! A szervezetnek szüksége van fehérjére, amelyet sovány hús formájában érdemes bejuttatni a testbe. Jó választás ilyenkor a csirkehús és a hal.

Ne feledkezz meg a megfelelő folyadékpótlásról! Az intenzív testedzés vizet von el a szervezettől, így aztán könnyen kiszáradhatunk. Alapvetően is ajánlott a napi 1,5-2 liter folyadék, edzés esetén nyugodtan fogyassz többet!

A legtöbben a napi háromszori étkezést preferálják. A reggelin, ebéden és vacsorán túl azonban érdemes beiktatni egy tízórait és uzsonnát is, így garantáltan nem fog korogni a gyomrod, és a vércukorszinted is rendben lesz. Arra figyelj, hogy ezekre is egészséges alternatívákat keress! Jöhet a gyümölcs, a zöldség, a natúr joghurt, a különféle magvak.

hírdetés
hírdetés