“Kérj referenciát!” – Valószínűleg, a legtöbb marketing konferencián elhangzott már e mondat, ami lássuk be, tökéletesen igaz. Nálad mi a helyzet a fejlesztéssel? Tudatosan fogsz hozzá, vagy csak a spontán megjavítandó dolgokkal foglalkozol időnként?

“Kérj referenciát!” – Valószínűleg, a legtöbb marketing konferencián elhangzott már e mondat, ami lássuk be, tökéletesen igaz. Nálad mi a helyzet a fejlesztéssel? Tudatosan fogsz hozzá, vagy csak a spontán megjavítandó dolgokkal foglalkozol időnként?

 

Manapság, csak kevés cégnek van elegendő erőforrásra a fejlesztésre, a többiek inkább a hatékony erőforrás-gazdálkodást helyezik előtérbe. A fejlesztésekről a vezetők döntenek, ezért van szükség az ügyfél-elégedettségi adatokból egy vezetői riportra, ami megmutatja, hol kell “foltozni” a lyukat.

 

A fejlesztések jelentősége

Egy vállalkozás életgörbéje sohasem lineáris, vannak jobb időszakok és hullámvölgyek egyaránt. Azonban bármelyik is dominál, sose feledkezz meg a cégfejlesztésről!

 

Sokszor a cégek a könnyebb utat választják, időnként viszont kénytelen minden vállalat 1-2 újítással előrukkolni az erősödő piaci verseny miatt. Senki nem kerülheti el, hogy folyamatosan alakítsa cégét!

 

A beruházások sokak szerint csak költségesek, de nem szabad megfeledkezni előnyeiről sem. Természetesen ezek attól is függnek, hogy a fejlesztés a vállalat melyik területén zajlik, például termékfejlesztésről, új technológia bevezetéséről vagy az értékesítési csatorna bővítéséről van szó.

 

Egyértelműen versenyelőnyhöz és plusz nyereséghez juttathat, új lehetőségeket, kapcsolatokat, piaci szegmenseket érhetsz el velük.

 

Ha rászántad magad a nagy átalakulásra, jó, ha tisztában vagy azzal, hogy hosszas piackutatások, ügyfél-elégedettségi adatok szükségesek ahhoz is, hogy ellenőrizzük, a fejlesztések elérték-e a célkitűzéseket. Az ezekből készült vezetői riport pedig tiszta képet adhat.

 

A jó vezetői riport

A vezetői riportok 4 típusát mutatnám be.

 

  • A rendszeres: Az évente egyszeri riport is rendszeres, de ez a mai világban biztosan kevés. A havi vezetői riport tökéletesen bemutatja, hogy egy-egy fejlesztés elérte-e a kívánt hatást.

 

  • A következetes: Jó rendszeresen, ugyanazokat az adatokat figyelni, mert megtudhatjuk belőlük a trendeket.

 

  • Az átlátható: Egy cég vezetője egy tiszta riportból szeretné megállapítani, hogy merre induljon tovább, és ebből születnek a gyors döntések is.

 

  • A javasló: Direkt, valamint származtatott adatokból képes döntéselőkészítő információkkal szolgálni. Mutassa meg azt is, hogy egy fejlesztés hol térülne meg jobban.

 

Ha tehát van legalább mindegyik vezetői riport típusból egy, akkor a fejlesztés területe könnyedén behatárolható, és nem egy végeláthatatlan foltozás lesz céged fejlesztése!

 

Ne feledd:

“Amire figyelsz, az nő – így van ez az ügyfelek elégedettségével is”

 

A BIX automatizált vezetői riportjai segíthetnek ellenőrizni a fejlesztések hatékonyságát!

hírdetés
hírdetés