Most is baj volt a Wizz Air gépekkel , órákkal később indultak. Fogyasztóvédelmi eljárást indított a Wizz Air ellen a fővárosi kormányhivatal – közölte a Miniszterelnökség . 

 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár közös közleményben azt írta, elfogadhatatlannak tartják a magyar hátterű légitársaság “utasok tucatjainak nyaralását tönkre tevő gyakorlatát”, és különösen felháborítónak azt, ahogy a légitársaság a saját hibájából előállt helyzetet kezeli, a tájékoztatás minimumát sem biztosítva az általa megkárosított utasoknak.

A Miniszterelnökség szerint a Wizz Air tisztességtelen a magyar fogyasztókkal szemben, mert nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségeit, és nem biztosítja az utasok által előzetesen kifizetett szolgáltatásokat, mindeközben “semmibe veszi a fogyasztóvédelem alapvető szabályait”. Ezért az eljárás haladéktalan lefolytatása indokolt – szögezik le.

Az utasfelvétellel kapcsolatos incidensek miatt Gulyás Gergely és Tuzson Bence utasítására indította el a fogyasztóvédelmi vizsgálatot a fővárosi kormányhivatal, és az ügyben eljárást indítottak a légitársasággal szemben – olvasható a közleményben.

A fővárosi kormányhivatal a Wizz Air versenytársával, a Ryanairrel szemben is vizsgálatot indított. György István kormánymegbízott az ír központú diszkont légicég poggyászkezelésével kapcsolatos hiányosságok miatt rendelte el két hete a vizsgálat lefolytatását.

A Wizz Air a hírre reagálva azt közölte az MTI-vel, hogy az egyik beszállítójuknál meghibásodás történt, emiatt csütörtök reggel az utasfelvétel jelentősen lelassult, több járat is késve tudott elindulni.

 

Hangsúlyozták, hogy a Wizz Air minden esetben a vonatkozó jogszabályoknak és a légitársaság saját szabályzatának megfelelően tájékoztatja az utasokat.

Hozzátették azt is, hogy bár az eset a Wizz Airen kívül álló okokból történt, a légitársaság mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb visszaálljon a menetrend szerinti működés.

 

Volt, aki a 6.10-es járattal indult volna Berlinbe, de a gép még 8-kor is Ferihegyen állt.

 

Ismeretlen okok miatt minden Wizz Air-gép kiírásánál legalább 50 perces késés szerepelt csütörtök reggel .

Az érintett utas, aki tájékoztatta a portált, a 6.10-es berlini járaton ült, de az még 8-kor is a reptéren állt. Elmondása szerint az utasokat úgy ellenőrizték, hogy a gép hangszóróján egyesével bemondták a nevüket, és mindenkinek fel kellett tennie a kezét.

Kiderült, hogy a berlini és a barcelonai járaton is eggyel többen ültek, mint ahány utasnak lennie kellett volna. Egy eindhoveni gépen is ugyanez történt.

A légitársaság azt írta, a járatok az utasfelvételi rendszerben történt fennakadások miatt indultak késve, de mindent megtesznek azért, hogy ezek a lehető leghamarabb elinduljanak. A Wizz Air az érintett utasok elnézését kéri az okozott kellemetlenségért – tették hozzá.

hírdetés
hírdetés