Elkelt a Pápai Húsüzem. Kifizette ugyanis a nettó 1,134 milliárd forintos vételárat a Pápai Hús csoportért a hongkongi magánbefektetők tulajdonában álló Tano Commerce Kft.
A Tano Commerce Kft., a Chi Fu Investment Group leányvállalata csütörtökön vette át a vállalat eszközeit a felszámolótól, és a cégcsoporttal együtt a Pápai Hús márkanevet is megvásárolta – írták a közleményben. Hozzátették: a márkanév megvásárlásához Pápa város önkormányzata is jóváhagyását adta. A társaság új tulajdonosa szeretné újjáéleszteni a Pápai Hús márkát és további befektetéseket tervez a húsfeldolgozó cég termelésének felfuttatására. A rövid távú célok között szerepel a termékek bevezetése a kínai, távol-keleti és amerikai piacokra is. A hongkongi befektető vállalta a cég jelenlegi alkalmazottainak tovább foglalkoztatását, a lehetőséggel 680 dolgozó élt. A megújult vállalat a “következő napokban” fogadja első jelentős kínai vevőjét, amivel megindul a Pápai Hús termékek exportlehetőségeinek felmérése a kínai piacon. A húsipari cégcsoport tulajdonosi jogait gyakorló pápai önkormányzat tavaly novemberi döntésével “a társaságokat fenyegető fizetésképtelenségi helyzetre tekintettel” indította meg a felszámolási eljárást. A Nemzeti Reorganizációs Kft. az első fordulóban 4,5 milliárd forintra értékelte a cégcsoport vagyonát, de áprilisban egy mindössze 110 millió forintos ajánlat érkezett rá, így a tender eredménytelenül zárult. A második fordulóban 3,6 milliárd forintos irányárat szabtak meg, majd júniusban elfogadták a Tano Commerce Kft 1,134 milliárd forintos ajánlatát a pápai húsipari cégcsoportra.