Nem véletlenül nem halad a Veronai buszbaleset ügyében sem a nyomozás, se semmi. Ez legfőképp azoknak jó, akik eddig megúszták a felelősségre vonást. Az olasz és magyar hatóságok között akadozik a kommunikáció. Rengeteg lehetséges felelőst pedig még kis sem hallgattak. Mindenki az élve maradt sofér megvádolásával elgedett a szülőkön kívül. A legnagyobb gondot az okozza, hogy nem egyértelmű melyik sofőr vezette a halálbuszt.

Nem véletlenül nem halad a Veronai buszbaleset ügyében sem a nyomozás, se semmi. Ez legfőképp azoknak jó, akik eddig megúszták a felelősségre vonást. Az olasz és magyar hatóságok között akadozik a kommunikáció. Rengeteg lehetséges felelőst pedig még kis sem hallgattak. Mindenki az élve maradt sofér megvádolásával elgedett a szülőkön kívül. A legnagyobb gondot az okozza, hogy nem egyértelmű melyik sofőr vezette a halálbuszt.

A Bács-Kiskun Megyei Főügyészség helyettes szóvivője, Négyessyné Bodó Marianna közlése szerint, a magyar ügyészség európai nyomozási határozatot bocsátott ki márciusban az illetékes olasz hatóságokhoz ennek tisztázása érdekében, ám választ mind a mai napig nem kaptak.

Krizsány László szerint, aki egyetlen lányát, Flórát vesztette el a balesetben, az egyértelmű, hogy melyik sofőr ült a volánnál, őt pedig már meg is vádolták. Azonban még több dolog vár tisztázásra.

Gyakorlatilag a hivatalos dokumentumokban részletesen le van írva, hogy minden rossz volt a buszon. A pluszbenzintartály nemcsak, hogy nem lehetett volna ott, az elhelyezkedése, az anyagminősége, a rögzítése sem volt megfelelő. S mindez a menettulajdonságot is befolyásolta, ám a szakértői vélemény szerint ennek semmi köze a balesethez, ami több mint fura.

A gyászoló édesapa Krizsány azt is elmondta, hogy a hivatalos papírokból kiderült: a külföldről behozott busz fékrásegítő rendszerét nem azon a műszaki állomáson ellenőrizték, ahol volt olyan szoftver, amely erre képes lett volna.
Többek között az ehhez hasonló dolgok miatt döntöttünk úgy, hogy mi magunk fordíttatjuk le a papírokat 10 ezer eurós, azaz 3 millió forintos összegért – mondta Krizsány László, aki hozzáfűzte: a busz engedélyt sem kaphatott volna, nem közlekedhetett volna, így érthetetlen számunkra, hogy a szakértők azt mondják, ezeknek nincs köze a balesethez.
Ha megbukik az ellenőrzésen, nincs az úton, a gyerekeink még mindig élnének! – ecsetelte a szülő, aki szerint néhány szabályozással megelőzhetőek lennének a hasonló tragédiák.

A tragédia után az Esti Újság már felvetette, hogy a magyar rendőrség vajon vizsgálja-e, ki és hol vizsgáztatta a halálbuszt ? Mert ezen személyt is felelősségre kell vonni, akárcsak azon szerelőket, akik a plusz benzintartályt építették a buszba. Azonban ezen irányban nem tudni, hogy a rendőrség  lépett-e már.

A veronai balesetben 2017. január 20-án 17-en vesztették életüket – a Szinyei Merse Pál Gimnázium osztálykiránduláson lévő diákjai és kísérőik –, amikor az őket szállító autóbusz a sztráda melletti hídpillérnek csapódott. Az olasz ügyészség hat ember ellen emelt vádat az üggyel kapcsolatban.

hírdetés
hírdetés