Valami gond lehet a Dunakeszi Járműjavító megvétele körül. Egy egymondatos kormányhatározat került a csütörtök esti Magyar Közlönyben a rég lejárt június 30-áról november 29-ére változtatta azt a határidőt, ameddig meg kell kötni a megállapodást egy orosz vállalattal az állítólag 1300 vagonra szóló egyiptomi megrendelést elnyert Dunakeszi Járműjavító megvételéről. Vagyis tovább csúszik a sokak által vitatott ügylet.

Valami gond lehet a Dunakeszi Járműjavító megvétele körül. Egy egymondatos kormányhatározat került a csütörtök esti Magyar Közlönyben a rég lejárt június 30-áról november 29-ére változtatta azt a határidőt, ameddig meg kell kötni a megállapodást egy orosz vállalattal az állítólag 1300 vagonra szóló egyiptomi megrendelést elnyert Dunakeszi Járműjavító megvételéről. Vagyis tovább csúszik a sokak által vitatott ügylet.

 

Mint ismeretes a kormány versenyeztetés nélkül az orosz Transzmasholding magyarországi cégét jelölte ki a kormány által korábban egy „járműgyártó nagyhatalom” megteremtésére szánt Dunakeszi Járműjavító vevőjének. Majd kiderült, hogy szokatlan módon egy diplomata, a londoni magyar nagykövet részvételével alakult e célra két vegyesvállalat.

A Transzmasholding sajtóosztálya korábban megerősítette az 1300 vagonra szóló egyiptomi megrendelést, illetve hogy a kocsik részben Dunakeszin készülnek majd, a projektet pedig magyar Eximbank-hitelből finanszíroznák.

Dunakeszivel komoly tervei voltak a agyar kormánynak. Azonban alig van szakember, ami miatt az oroszok elállhatnak a biznisztől, hisz a volt Szovjetunió területén a vasút nem európai szabvány szerint működik.

Bártfai-Mager Andreának, a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszternek most újabb négy hete van arra, hogy megállapodásra jusson az oroszokkal.

hírdetés
hírdetés