Weboldal vagy Facebook oldal? Melyik az előnyösebb választás egy újonnan induló, esetleg meglévő vállalkozás számára. Meglehetősen fontos kérdések ezek a marketing stratégia szempontjából. Elvégre mindkét eszköznek az az elsődleges célja, hogy a meglévő és potenciális vásárlók elérését segítse elő. Ahhoz, hogy a megfelelő döntést lehessen meghozni velük kapcsolatban, célszerű megvizsgálni őket használhatóság, a felmerülő költségek, valamint a rájuk fordítandó idő szempontjából is.

Weboldal vagy Facebook oldal? Melyik az előnyösebb választás egy újonnan induló, esetleg meglévő vállalkozás számára. Meglehetősen fontos kérdések ezek a marketing stratégia szempontjából. Elvégre mindkét eszköznek az az elsődleges célja, hogy a meglévő és potenciális vásárlók elérését segítse elő. Ahhoz, hogy a megfelelő döntést lehessen meghozni velük kapcsolatban, célszerű megvizsgálni őket használhatóság, a felmerülő költségek, valamint a rájuk fordítandó idő szempontjából is.

 

Rövid bejegyzésünkben pontosan ennek kapcsán igyekszünk segítséget nyújtani. Nézzük meg tehát, hogy saját honlap vagy Facebook oldal kell-e inkább a cégének!

 

A Facebook oldal jellemzői

 

A legfontosabb előny a Facebook oldallal kapcsolatban az ingyenesség, valamint a könnyű kezelhetőség. Mindössze néhány perc ugyanis létrehozni egy vállalkozás felületét a platformon, amiért még fizetnünk sem kell.

 

Ugyanakkor hátrányt jelent vele kapcsolatban a kötött felület, valamint a kontroll hiánya is. A Facebook oldalunkat ugyanis csakis annak mentén tudjuk testre szabni, ahogyan azt a felület megengedi számunkra. Továbbá, mivel a közösségi média felület nem a mi tulajdonunkban van, ezért mindig ki leszünk téve a változtatások okozta kockázatnak.

 

Elég egy algoritmus módosítás vagy egy nélkülünk meghozott döntés, és a több ezer fős követőtáborunk egyik napról a másikra a töredékére esik vissza.

 

Az önálló honlap sajátosságai

 

Saját céges weboldalnál a legfontosabb előny, hogy a kontroll nálunk van. Kizárólag a mi döntésünktől függ, hogy milyen megjelenítést, szövegezést, illetve marketing megoldásokat alkalmazunk rajta ügyfélszerzés céljából.

 

Némileg több tudást és energiát igényel létrehozni, de abszolút megtérülő befektetésnek számít minden erre a célra szánt forint vagy munkaóra. Bármikor módosíthatunk rajta, átalakíthatjuk, fejleszthetjük, vagy megfelelő ajánlat esetén akár értékesíthetjük is.

 

Saját weboldal vagy Facebook jelenlét?

 

Véleményünk szerint önálló honlapra ágazattól, cégmérettől és tevékenységtől függetlenül minden cégnek szüksége van. Főként úgy, hogy ez ma már egyáltalán nem számít milliós nagyságrendű beruházásnak.

 

hírdetés
hírdetés