A száguldó cirkuszban egyetlen világbajnoki cím megszerzése is tökéletes koncentrációt és precizitást igényel, azonban vannak, akik éveken át a csúcson tudtak maradni. Következzen két Forma-1 pilóta, akiknek többször is sikerült az egyéni versenyzés csúcsára jutni!

A száguldó cirkuszban egyetlen világbajnoki cím megszerzése is tökéletes koncentrációt és precizitást igényel, azonban vannak, akik éveken át a csúcson tudtak maradni. Következzen két Forma-1 pilóta, akiknek többször is sikerült az egyéni versenyzés csúcsára jutni!

Sebastian Vettel

Sebastian Vettel először 2007-ben mutatkozott be a BMW volánja mögött, Robert Kubica helyetteseként. 2008-ban már a Toro Rosso csapatával versenyzett, és megszerezte élete első futamgyőzelmét. Vettel az olasz nagydíjon 21 évesen és 73 naposan minden idők legfiatalabb futamgyőzelmet szerző versenyzője lett.

Tehetségére természetesen a Red Bull is felfigyelt, és 2009-ben már velük folytatta pályafutását. A német pilóta 2010-ben ünnepelhette első világbajnoki címét, és onnantól már nem volt megállás. Vettel négy egymást követő szezonban lett világbajnok, amely a Red Bull legsikeresebb időszakát jelentette.

Sebastian Vettel számos egyéni rekordot tart a Forma-1-ben, köztük az egy szezon alatt megszerzett legtöbb pole-pozíciót is. A 2011-es szezonban 15 alkalommal indulhatott az első helyről, amely rekordot a mai napig nem volt képes egyetlen pilóta sem megdönteni.

Vettel 2015 óta a Ferrari versenyzőjeként próbál ismét a csúcsra törni, azonban eddig kevés sikerrel járt az olasz istállóval. Ha támogatni szeretnéd a kedvenceidet, válogass a FansBRANDS.hu Forma-1 csapataihoz tartozó termékek közül!

Niki Lauda

Az osztrák származású Niki Lauda nevét mindenki ismeri, amelyhez tehetsége és sikerei mellett sajnos a szerencsétlen balesete is hozzájárult. A fiatal Lauda már gyerekkorában is szenvedélyesen rajongott az autóversenyzés világáért, és felnőttként háromszoros Forma-1 világbajnok lett.

Lauda a Forma-1-ben először 1971 augusztusában mutatkozott be, a March-Ford istálló versenyzőjeként. Az első komolyabb sikerére 1973-ig kellett várni, amikor a monacói nagydíjon a dobogó harmadik fokára állhatott a verseny végén. A monacói harmadik helyezésnek köszönhetően kereste meg a Ferrari, és az olasz istálló az 1974-es szezonra kínált számára szerződést.

Lauda alaposan meghálálta a Ferrari bizalmát, hiszen 1975-ben és 1977-ben is világbajnok lett. A Ferrari az 1960-as évek kudarcai után ismét felért a száguldó cirkusz csúcsára, és jelentősen gyarapodott a szurkolói bázisa. Az 1976-os német nagydíjon egy balesetet követően Lauda autója kigyulladt, és az osztrák pilóta súlyos égési sérüléseket szenvedett. Azonban kitartásának köszönhetően felépült, és visszatért a száguldó cirkuszba.

Niki Lauda 1977-ben ismét világbajnok lett, és hatalmas legendává vált a Forma-1 történelmében. A következő években azonban a visszavonuláson gondolkodott, és közben a saját légitársaságát építette. A versenyzést azonban nem tudta abbahagyni, és a McLaren csapatával 1984-ben újra világbajnoki címet ünnepelhetett.

hírdetés
hírdetés