“Előkerülnek a legmelegebb holmik a táskáimból. Napközben, mikor kint süt a nap, a kabinban 8°C van, és főleg ha az ember nyirkos, márpedig mindig nyirkos, akkor nagyon tud fázni. Dagad a hold. Minden nappal nagyobb és tovább van fent. Valahogy sokkal jobb az éjszakai közérzetem, ha látom a fényét, már ha látom.”

“Előkerülnek a legmelegebb holmik a táskáimból. Napközben, mikor kint süt a nap, a kabinban 8°C van, és főleg ha az ember nyirkos, márpedig mindig nyirkos, akkor nagyon tud fázni. Dagad a hold. Minden nappal nagyobb és tovább van fent. Valahogy sokkal jobb az éjszakai közérzetem, ha látom a fényét, már ha látom.”

Első körben elnézést kérek a kedves olvasóktól, tudom csak elenyésző réteget célzok meg Fa Nándor hajónaplójából kiollózott részletekkel, de az az igazság, hogy engem semmilyen más sport nem érdekel az ég egy adta világon. És nem elhanyagolható a tény, hogy ma a földön pusztán politikai alapon 195 országot jegyzünk. Ebből a 195-ből mindössze 10 nemzet képviselteti magát a Vendée Globon, ahol 29 hajó indult útnak. Mára sajnos megfogyatkozott ez a szám, a verseny nem könnyű. És mi ott vagyunk az erős közép mezőnyben. Mi ez, ha nem fantasztikus dolog?

“Korábban hiányoltam a madarakat. Na, itt már van belőlük minden méretben, színben, fajtában és mennyiségben elegendő. Reggeltől estig, estétől reggelig köröznek. Ami azt illeti, elég egysíkú az életük, nekik nincsenek önmegvalósítási gondjaik. Teszik, amire programozták őket és ezzel jól elvannak.”

Averseny 31. napján az Indiai-óceánon a Marion Dufresne kutató és ellátóhajó kimentette Kito De Pavant-t (Bastide Oto) a tőkesúly leszakadásakor súlyosan megsérült, süllyedő hajójáról. Nem sokkal később Sébastien Josse (Edmond de Rothschild) is bejelentette a kiállását a versenyből. A harmadik helyen vitorlázó Josse hajója hétfőn reggel sérült meg, amikor 30 csomós sebességgel egy hullámvölgybe zuhanva letört az egyik DSS-uszonya. A versenyző megpróbálkozott a hajója megjavításával, de ezt az erős hullámzás és a 30-40 csomós szél lehetetlenné tette. Az ő IMOCA 60-asa vitorlázóképes, de a verseny folytatása túl nagy kockázatot jelentene. Josse nem igényelt mentést, Ausztrália felé tart.

“Amennyire csak lehetett, le kellett jönni a határvonalig, mert fölöttem 130 mérfölddel van az a mini anticiklon, amiben semmi szél nincs. Még itt is érzem hatását, erősen legyengült a szél és gyorsan fordult Ny-nak. Ny-ÉNy-i széllel tudunk jól haladni a Crozet szigetek felé.”

(Bánrévi Lili)

hírdetés
hírdetés